Cele mai bune surse alimentare de vitamina C

fructe-vitamina-C

Vitamina C este unul dintre cei mai siguri si eficienti nutrienti, avand un rol bine stabilit in numeroase functii ale organismului.

Cand este preluata din surse alimentare, vitamina C inlesneste randamentul sistemului imunitar impotriva infectiilor, previne bolile cardiovasculare, bolile oculare sau problemele dermatologice.

Chiar daca poate fi preluata din suplimente nutritive, vitamina C se absoarbe cel mai bine in organism cand provine din surse alimentare.

Pentru asigurarea dozei zilnice necesare de vitamina C, se recomanda consumul de pana la 5 portii fructe si legume in fiecare zi.

vegetables cocktail, drinksPrintre legumele cu un continut important de vitamina C se numara:

– ardeii iuti rosii si verzi;
– ardeii grasi;
– patrunjelul si cimbrul;
– legumele verzi cu frunze (spanac, creson de gradina, varza, varza de Bruxelles, conopida, broccoli etc.);
– conopida;
– usturoiul;
– cartofii;
– morcovii;
– sparanghelul;

Fructele care se remarca printr-un continut bogat de vitamina C sunt

vitamina-C- fructele de kiwi;
– fructele de papaya;
– fructele de guava;
– clementinele;
– portocalele;
– grapefruitul;
– capsunele;
– pepenele galben;
– coacazele negre;
– fructele de guava;
– prunele;
Fructe-pentru-bebelusi- caisele;
– piersicile;
– ciresele;
– ananasul;
– fructul pasiunii;
– lamaia verde;
– mango;
– zmeura;
– strugurii;

 

sfatulmedicului.ro

 

Comentariul Tau